Een vertrouwd gezicht
Al ruim 50 jaar is Makro Kerstpakketten een vertrouwde naam als het gaat om het verrassen van medewerkers met een passend eindejaarsgeschenk. Maar wat veel mensen misschien niet weten, is dat onze passie voor waardering al in 1968 is ontstaan. Hiervoor moeten we even een sprong terug in de tijd nemen.
Het is 1968, Amsterdam. Klanten stellen hun eigen kerstpakketten samen met artikelen uit de Makro groothandels. Na sluitingstijd worden deze pakketten als extra service feestelijk ingepakt. Wat begon als een bescheiden initiatief, groeide in de jaren '70 uit tot een heuse traditie: in elke Makro-vestiging werd een showroom geopend waar klanten met hulp van onze adviseurs hun eigen kerstpakket konden samenstellen. Met de opening van meer vestigingen ging daar zo veel werk in zitten dat Makro medio jaren zeventig in Barneveld een eigen inpakcentrale verwezenlijkte. Sinds 1990 huist de inpakcentrale in Duiven.
Deze passie voor waardering hebben we door de jaren heen steeds verder weten te ontwikkelen. In 2010 lanceerden we een online cadeaushop en sinds 2014 zijn onze kerstpakketten ook volledig online te bestellen. Zodat iedereen, waar dan ook, het perfecte geschenk kan vinden. Van traditioneel tot eigentijds en van luxe tot betaalbaar – wij bieden voor ieder wat wils.
Geef met aandacht
Wij geloven dat medewerkers die met zorg en aandacht gewaardeerd worden, beter presteren en meer geluk uit hun werk halen. Daarom is ons credo: geef met aandacht. Het effect van een kerstgeschenk zit niet alleen in het cadeau zelf, maar in de manier van geven. Een moment van waardering dat een feest wordt voor jouw medewerkers. Met 67 vaste medewerkers en ruim 500 seizoenskrachten produceert Makro Kerstpakketten meer dan 1,5 miljoen kerstcadeaus per jaar. Onze salesadviseurs denken graag mee hoe je nou geeft met aandacht en verwelkomen je graag in een van onze 16 showrooms. Wanneer je bij één van onze 16 showrooms binnenstapt, kun je er van op aan dat we er alles aan doen om jouw kerstcadeaus tot een succes te maken.
Geschiedenis van een kerstpakket
De geschiedenis van het kerstpakket is eigenlijk een onverwachte geschiedenis, maar wel een interessante geschiedenis. Het kerstpakket kent zijn ontstaan in de 19de eeuw. In deze tijd was het bewaren van voedsel nog niet zo eenvoudig als nu. In sommige streken was het een gewoonte onder de boerenbevolking om mensen die langs de deur kwamen bij de boer een zalig kerstfeest te wensen en eten en drinken aan te bieden als een blijk van waardering. De knechten en meiden die bij de boer werkten mochten met kerst naar huis om kerst te vieren met hun familie. Maar ook zij kregen een mand met eten, drinken en nuttige spullen voor de familie mee. Dit maakte het kerstfeest extra feestelijk.
Andere ambachtslieden zoals de bakker, smid of slager begonnen deze traditie van de boeren over te nemen. De medewerkers en leerlingen kregen een traktatie mee naar huis, vaak in de vorm van voedsel en drank. Naarmate de jaren vergingen, kwamen er steeds vaker kleine presentjes in deze pakketten. Later begonnen grote bedrijven en organisaties deze traditie over te nemen. Steeds meer medewerkers ontvingen een pakket waar voedsel, drank en/of een presentje in zat.
Tegenwoordig is het heel normaal dat bedrijven hun kerstpakketten laten samenstellen door een extern bedrijf zoals Makro Kerstpakketten. Op basis van de laatste trends, wordt ieder jaar weer een uniek en verrassend assortiment samengesteld waarmee werkgevers hun waardering kunnen laten blijken aan hun werknemers. Wilt u meer weten hierover? Bekijk
hier het gehele assortiment van ruim 40 kerstpakketten.